Utama > Uncategorized > aku :: monolog 1

aku :: monolog 1

aku xkuat
aku lemah
aku xberdayajiwa sedih
tp…
aku nak cuba
aku nk cuba jd kuat
aku xmahu jd lemah
~kwn aku kata..
kamu bkn seorg yg baik
kamu jahat
kamu penipu
kamu berpura-pura
seorg muslimah bkn spt kamu
kamu xlayak brjuang
kamu xlayak jd mslmh

kamu xlayak brckp tntg islam
~hati aku kata
aku tahu aku xlayak..
aku xbaik
aku bkn ustazh
aku byk dosa
tp..
aku nk jd baik
aku nk brjuang utk islam
aku tahu xde ilmu agama yg byk
aku bkn alim
aku cuma nk kongsi
apa yg aku dpt
dlm hidup aku
aku xmahu
aku xmahu jd jahat
aku xmahu hidup sia-sia
aku bkn brpura-pura
tp aku sedang membaiki diri
ya….
aku rs mcm badut
bila brhdpn dgn muslimt
bila jumpa dgn ust/ustzh
bila didepn org2 alim
bila nk digndingkn dgn org hebat…
aku tahu…
aku bkn dikalangn mereka
aku xlayak duduk brsama mrk
aku…aku…aku…
kpd akal yg aku ada…
aku tahu kau ada sedikit ilmu akhirat..
aku nak kau cuba fahamkn nafsu…
nafsu nk aku xbrpura-pura…
tp hati aku kenal nafsu..
kalo ikut nafsu…
aku akn jd ahli neraka…
aku xmahu…
hati…
tlglh wahai hati…didiklh akal dan jiwa aku..
aku xnk ikut nafsu…
moga akal, jiwa dan hati aku lebih tabah
aku….penat
aku letih
aku xde kekuatn
aku….benci
aku benci
tiada lg sumber kekuatan
tiada semangat
tiada..tiada..tiada..
namun…
aku tetap brpura-pura
senyum
ketawa
aku..tetap aku…
adakah aku hidup tanpa jiwa?

Kategori:Uncategorized
  1. Oktober 1, 2009 at 5:57 pm

    Banyakkan istiqamah..
    renung kembali perjuangan Rasulullah dan para sahabat yang tidak megenal penat lelah..
    apatah lagi meghadapi halangan spt cacian, bantahan malah ugutan bunuh!
    ketahuilah debu-debu yang melekat di badan seorang dai’e diharamkn api neraka menyentuhnya..

    Mereka bukanlah org yg layak menilai tahap ‘muslimah’..
    Allah shj yg tahu apa yg ada di dalam hati ..
    Hatta apa yg ada di di langit dan di bumi pn diketahuiNya..- [3:29]
    Teruskan menjadi baik agar terus cekal dan kuat menghadapi ujian dariNya untuk memperoleh ganjaran syurga yang mengalir sungai-sungai di bawahnya..

    Ketahuilah bahawa dalam setiap jasad itu ada seketul daging yang apabila ia baik maka baiklah seluruh jasad dan apabila ia rosak, maka rosaklah seluruh jasad.Ketahuilah ia adalah hati. [Hadis riwayat al-lmam al-Bukhari dan Muslim]

    • Oktober 4, 2009 at 3:46 pm

      Syukran🙂
      semoga Allah sentiasa memberi kita kekuatan, walau apapun rintangan yg kita hadapi

  2. Oktober 17, 2009 at 1:04 pm

    renung2kan lah..

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

