Utama > Perjalanan Hidup > Ada apa pada hidup?

Ada apa pada hidup?

Assalamualaikum..kepada yang telah membaca tajuk post ini sblm ini.. sila maafkan sy.. sbb post tersebut telah di ‘delete’ kan sebelum sy menyambung cerita kisah hidup diri sy…

2498290601_90f12eacee

JADI..daripada kisah hidup diri sy tu.. sy buleh membuat kesimpulan yang berikut:-

1) Menghargai apa yang ada

2) Positive kan diri selalu walau banyakmanapun ujian yang melanda diri

3) Bersangka baik dengan semua perkara tetapi perlu berwaspada

4) Tidak semua orang berpeluang menjalani hidup bahagia dr kecil sampai ke besar.. Kadang2, kita sering nmpak senyumannya, keceriaannya..seperti xde masaalah langsung. Tp sebenarnya kita xtahu dugaan apa yg Allah beri padanya..

5) Kena selalu bersyukur diatas segala nikmat dan rahmat yg telah diberikanNYA.

6) Menerima seadanya sahabat kita / pasangan kita… Sbb semua sifat2 dia adalah kurniaan Allah jua. Ketakutan, kewaspadaannya jua hasil dr pengalaman yang menimpa dirinya..

7) Jangan menilai sesuatu perkara itu dr luaran.. cuba memahami seseorang.

8) Semua orang tidak sempurna

Perkara penting dlm diri sy:-

1) Aku tetap aku…walau banyak mana pun kwn..mrk xleh ubah dan pengaruhi aku.

2) Hargai manusia dan sayangi mereka (walaupun diorg dikategorikan nakal atau jahat)

3) Berhati hati dengan lelaki (sebab xsemuanya baik)

4) Bersangka baik dengan ujian (walaupun kadang2 susah nak buat)

5) Redha dengan ketentuan (Tak smua yg kita harapkan akan menjd kenyataan)

6) Menjaga hati dan perasaan diri dan orang lain (susah jugak, kadang2 xterbuat)

7) Tak sukakan pujian (pujian menghancurkan diri)

8) Tak suka rokok dan segala jenis asap (jin je makan asap ni)

9) Tak suka couple dan seangkatan dengannya (terlalu hampir dgn zina)

10) Tak suka dibenci orang (sedih maa…)

11) Terlalu setia pada sesuatu (sehingga boleh mghancurkan diri sendiri)

12) Hanya Allah tempatku berharap

13) Berhati-hati dlm berjanji (sbb xsuka org xtunaikan janji)

14) Pandai membaca karakter dan hati orang (magic!)

15) Tak pandai menjaga diri

16) Nampak kasar tetapi lemah (nak buka botol mineral yg baru pon xlarat)

17) Xreti berkomunikasi (sbb kurang berinteraksi)

18) Xreti nak mengorat dan xreti beri respon bila org ngorat (seriusss je)

19) Suka menangis (jiwangkah?)

20) Sensitip (cepat terasa)

Lagu ni kalo dengar je rs mcm nk nangis..sbb..hmm..susah nak ckp

Sedihku sakitku ku terima
Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Lirik Lagu Marshanda – Ketulusan Hati (Ost Aqso & Madina)
Kategori:Perjalanan Hidup Tags:
  1. Ogos 22, 2009 at 3:31 am

    salam ziarah dan salam perjuangan

    • encik hensem
      September 6, 2009 at 12:24 pm

      ape yg en fizul perjuangkan huh

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: