Utama > Isu Semasa > ISU SEMASA ~DEMO AMAN ISA

ISU SEMASA ~DEMO AMAN ISA

Assalamualaikum
Entry ni sekadar pendapat penulis  sebagai pemerhati melalui kaca tv dan akhbar tempatan saja. isa

Bagi sy, perhimpunan aman memansuhkan ISA ni sangat bagus dan patut diadakan selalu. dan sy juga berharap setiap kali ada isu yg baru, pihak pakatan memberi penekanan sebegitu. hal ini kerana dengan mengadakan demo aman ini, rakyat mendapat maklumat dan info tentang negara dan isu2 tersebut secara meluas.

Juga, rakyat boleh belajar berfikir drpd keadaan sebelum ini yang menjumudkan dan membuatkan rakyat malas berfikir. mereka terima bulat2 apa media nak tipu, apa yg dilaporkan semua percaya bulat-bulat.

Lagipun rakyat juga dapat melihat betapa bengongnya pemimpin paling atas yang memperjuangkan ISA untuk kepentingan diri dan kroni. Tapi kononnya memperjuangkan keselamatan rakyat dan lain-lain. Sedangkan yang paling banyak mangsa ISA ialah rakyat malaysia sendiri !

Jika kita lihat di negara-negara lain, akta ini digunakan hanya untuk menangkap orang2 yang merbahaya daripada negara lain / pendatang asing. bukannya menangkap rakyat sendiri untuk kepentingan parti dan Be End.

Menangkap seseorang tanpa bukti dan usul periksa sangat dilarang oleh agama kerana ia adalah satu penindasan dan jenayah kemanusiaan.

POLIS DAN FRU

tahniah kepada polis dan fru kerana membuatkan rakyat semakin benci dan tidak percaya kepada anda! kerana :-

1) Polis dan FRU saje tutup dan buat sekatan byk2 jalan

2) POlis dan FRU cuba nak bg demo ni bertukar jadi rusuhan (tembak gas, tembak air dll yg xsepatutnya seperti bakar bendera, belasah polis ~ni keje SB je…org len mana penah terfikir nk wat…)~tp alhamdulillah, berkat keberanian unit amal yg ribat beramai2 mempertahankan pendemo dr makhluk perosak ni

3) polis dan FRU akan ditambah ramai utk isu demo aman (kata najib dlm TV…alahai..jenayah lain najib xkisah pun..yela.. lg rakyat rs xselamatdan miskin, selagi tu be end rs selamat…semua org tau..org bengong je taktau)

4) Polis dan FRU yg banyak kat tempat demo tu lebih dr org demo…time bertindak buat rakyat mcm penjenayah walaupun diorg demo aman je.. beberapa org cedera..ade org tua sampai patah2 tulang sbb polis aka SB belasah diorg mcm la diorg tu bw senjata bahaya. diorg bw kertas dan tuala je… Doktor yg merawat diorg ni pun rs kesal dgn tindakan polis aka SB tu… konon nk tunjuk kuat lar.. pencuri tegar yg curi hp n laptop xpenah kne tangkap pon? ye la..polis pon suka mencurik..haha (kes mr Lim)

5) pOLIS dpt gaji dr duit rakyat, tp jaga keselamatn BE end je (bila kes sharlinie dan attantuya nk selesai?)

~sy bukannya seorg yg anti polis.. tp sesetengah polis ni sy menyampah la jugak.. sy penah masuk balai utk wat repot.. nampak la…balai polis tu teruk.. ade ke patut para polis dan SB tu dok merokok dlm balai tu pastu sembg dgn ketawa berdekah2 mcm penjenayah je? mcm xde keje nk buat je. Sedangkan byk kes2 kecil mahupun besar menunggu tindakan mereka..diorg ni xde perancangan dan strategi ke? pakai serang bila org buat laporan je ke? sy tanya la.. kenapa kes hilang hp n laptop, pecah kenderaan ni kt tmpt yg sama bleh berulang2  kt balai  tmpat buat laporan tu. dia kata… “ala dik, ni kes kecil je, biasa la hilang semua tu. pengguna lalai, sendiri rugi. dah beribu kes kami dpt mcm ni..” dengan berlagaknya… ~patut la pencuri2 ni bebas je mencuri..diorg selamat…

~lagi satu kes, sy penah g tengok org wat demo.. saje nk tgk…demo aman ni mcmmana? dok tengok TV ni byk yg mcm xbetul ja.. bila tgk, mmg la nmpak aman je demo tu…xde langsung yg ganas muka2 pendemo2 ni sume baik2 belaka… tetiba ade sorg pakcik ni.. bdn tegap, pakai baju tight in lg.. kemas la.. dok merokok tepi sy.. pastu tanya sy mcm2 pasal demo ni…siap tanya sy dr mana? tp nmpak dia lone ranger je.Pastu dia pegi kt tmpt ramai org demo tu, sbb geng dia dah sampai..sy pun usha je pakcik tu..sbb pelik sgt.. pastu nmpak la diorg dok smbg2 dgn geng dia, pastu geng dia td tu jerit2 mcm demo kt thailand tu.. siap bw bendera lagi..*xperasan bendera ape..pastu bakar bendera kt situ.. mcm nk wat rusuhan la.. *terkejut giler sy..pakcik td tu dok jauh, tgk dr tepi je.. paling best skali sy tgk pakcik2 yg tgh demo aman kt situ p tangkap org2 yg *mcm gila n nk timbul kan rusuhan ni.. pakcik2 demo tu padamkan api dan bw org gila tu keluar dr situ..  sy yg nmpak dr awal kejadian tu rs terkejut la jugak.. jd, sy try tanya kt pendemo2 tu.. sape org gile tu.. diorang kata, kne hati2 bila demo ni, mesti ade org yg xdiundang spt SB dan mcm org td tu..dibayar oleh ‘seseorg’ untuk memburukkan demo aman ni… ~owh..mesti pakcik yg tanya sy mcm2 td tu SB…

Jd, lepas dpt pengalaman yg xseberapa tu.. sy pun.. mmg xpercaya la pd media nasional ni…

~Pengalaman mengajar erti kehidupan dan kebenaran~

  1. mohd naim
    Ogos 9, 2009 at 4:52 pm

    bagus, buatlah selalu…biar malaysia jadi mcm thailand..ekonomi negara lumpuh sebab rakyat suka berdemo, persidangan antarabangsa terpaksa dibatalkan sebab demonstrasi..dulu abisit naik sebab demo, skrang masa dia jadi PM, penyokong thaksin pula berdemo..xkan dia nak larang? sebab dulu dia naik pun sebab demo..tapi bila tidak dilarang..demo melarat ke persidangan antarabangsa dan lapangan terbang…mahu malaysia jadi mcm tu ??

  2. Ogos 10, 2009 at 11:28 am

    Thailand dan malaysia.. banyak bezanya… dr semua segi yg paling utamanya, sistem pemerintahan dan perlembagaan serta undang2.. malaysia ni byk celup dr british, amerika… haiyaa.. tu pon xtau ka?

    lagi satu, pakatan buat demo aman… kalo be end demo haiwan..hahahaha

  3. Ogos 24, 2009 at 4:42 am

    Takbir!

    ps: demo lo ni tak supo mulo

  4. madpdaus
    September 11, 2009 at 2:34 am

    teruskan usaha

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: