Utama > Isu Semasa > Politikus Melayu

Politikus Melayu

Wah..banyak betul isu2 politik kebelakangan ni.. malas nak sentuh sebenarnya.. sbb dah boleh jangka isu2 ni akan timbul.. ‘pengkhianatan’ dan politik ‘wang’ memang xpernah hilang dalam sejarah puak2 umeno ni.. ada saja peluang, habislah… yang bestnya dapat mangsa yg xikhlas dan xde ‘takwa’ dlm dirinya..mmg semua perancangan berjalan lancar..

Tapi penulis rasa kesian plak kt institusi beraja pun kne kencing dgn puak umeno ni.. dasyat sungguh.. mmg xde hati perut langsung.. lakonannya yg dasat itu menjadikan senario ni seperti kata pepatah “melempar batu sembunyi tangan” ‘harapkan pagar, pagar makan padi’ ..huhu

Apo nak dikato… baru2 ni kne sumpah dgn tuk guru “celakalah umeno 3x” ~mmg dpt celaka lar depa tu..hoohooo. Dapat tulah dr tuk guru berketurunan raja sendiri..

masih segar diingatan bagaimana layanan umeno pd sultan terengganu dulu..dasat sungguh.. akibat xmendapat  apa yang dihajati, bagaikan ingin menebus maruah dan membalas dendam pula kelakuannya menggunakan nama raja utk kepentingan peribadi..huhu. kesian..kesian..kesian..

POLIS

polis oh polis kenapa engkau takut? bagaimana aku tak takut, ade nak tembak aku 2x

kes atantuya yg melibatkan polis masih xselesai2.. kesian polis.. ikut telunjuk org yg xde hati perut dpt balasan yg setimpal dgn ‘perbuatan’ yg xberhati perut gak.. kalo didunia ni xsettle, jgn risau… akhirat kan ade..mrk xkan terlepas dr pembalasan akibat kejahatan mrk, sbb kaki dan tangan mrk juga yg akan menjd saksi2 di mahkamah Allah.

jadi, nasihat disini..jangan menganaiya org sesuka hati..dgn mggunakn kuasa mu…Allah melihat dan amat mengetahui, manusia pun melihat dan boleh berfikir.. xyah la guna alasan lapuk “kami kena menjaga keselamatan kerajaan” pastu nk amik ati rakyat guna motto “……aspirasi rakyat”.

dulu kt trengganu pun polis berat sebelah.. ada pi tangkap org sokong raja..yg menentg raja xtgkap plak.. yg kes perak terbalik plak..pi join org demostrasi sokong raja.. sepatutnya tgkap la mcm dulu.. ohh..silap, polis bukannya membela raja..tapi,konco2 umeno ghupanya.. uh uh uh…kesian..xde pendirian.. (perhatian! kata-kata ini ditujukan kpd polis yg terlibat shj…yg xterlibat mahupun hidup atau mati, xyah terasa..he)

~semua maklumat ini adalah hasil pemikiran penulis sendiri setelah membaca akhbar ‘pencetus pemikiran rakyat’ = utusan melayoo, dan berita hairan.. “ternyata penulis terasa muak dengan berita2 hasil penulisan mereka itu..sangat negatif dan tuduhan2 yang sgt melampau..dan terbitnya rs belas kasihan yg teramat sgt kpd pihak yg tertindas” sekian wassalam.

p/s :- ulasan ni agak melampaukan.. tapi, ulasan org kerja kerajaan lagi dasat.. hahaha

  1. iRK12
    Mac 6, 2009 at 3:28 am

    ala… come on.. smua sama je beb..

  2. suarajagat
    April 1, 2009 at 4:42 am
  3. ika
    April 17, 2009 at 2:08 pm

    nape kowg agungkn sgt tok guru nik aziz eak..?kalo beliau btul2 pemimpin islam yg b’taqwa,nape suke mencelakakn org laen.,siap ckp yg beliau boleh kwn ngan syaitan laknatullah,tp x bley kwn ngan UMNO..(ap ke halnyer nk kwn ngan setan?x der mknenyer..)beliau tue maksum ke smpai kowg fanatik sgt kat tok guru tue..smua yg beliau kter,smuanyer btul la eah,,sy ni x der la benci pon ngan tok guru,tok guru pon org hebat sbb stadi ilmu agama kat al-azhar,tp mcm ni pmimpin yg kiter nak..?fkir2kn la,kowg kn dh beso…

    • pro TGNA
      September 4, 2009 at 11:01 am

      to ika, ade masalah ke kalo kami sygkan TGNA? kami xde mslah pon kalo ika suka pak lah atau najib. ye la..pemimpin yg ika suka tu paklah n najib kan…

      ~malas nk ckp pnjg..yg penting.. TAK KENAL MAKA TAK CINTA… so, usahlah kaco org yg cintakan agama n TGNA..sbb mereka kenal agama n TGNA.. so, bg awk yg bermasaalah..tlg la berfikiran matang sket.. usah kutuk ikut logik kamu sedangkan kamu xfaham dakwah TGNA.. (buat menmbh dosa je..bertaubatlah)

      ~awk mesti xpenah faham ape TGNA ceramah kan..hahaha (cubalah mendengar dan memahami, mgkin akn membuat kamu faham) mgkin trmakan hasutan media BE END ni..sbb tu xsedar diri..

      ~mane ade manusia maksum..nape? kamu maksum ke?hahaha (sume org tau la..lgpun syg kami pd TGNA bkn sbb yg awk merepek tu.. tp strategi dakwah yg TGNA guna tu mengkagumkan dn setiap kata2nya menginsafkan diri.. )

      “TAK KENAL MAKA TAK CINTA”

  4. pro TGNA
    September 4, 2009 at 11:04 am

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: