Utama > Isu Semasa > Analisis Isu- BIADAB!!! ~Beringat Idris Jusoh + Puak UmENO!!

Analisis Isu- BIADAB!!! ~Beringat Idris Jusoh + Puak UmENO!!

sultan

huhu.. ni penulis nak pulangkan paku buah keras kt MEDIA massa mesia yg pengampu..😀. ape yg penulis nampak, time isu kat perak dulu, beria-ia media membuat propaganda menyalahkan org itu dan ini yg kononnye biadab memulaukan dan menentang keputusan sultan perak.. ha..yg ni plak, ape kisahnye???

dulu kat perak, UmenO buat demo lagik..kononnye DAP xhormat sbb boikot majlis angkat sumpah.. Sekarang kt terengganu sape plak yg xhormat + biadab?? Apabila sultan terengganu tidak mahu melantik idris jusoh sbgai MB, penyokong2 umeno pakat2 demo menunjukkan bantahan depan istana batu burok. Mereka menyatakan akan memboikot angkat sumpah Ahmad Said sbg MB terengganu yg baru.

Tahu tak mereka sekarang sedang menentang Sultan terengganu merangkap Yang Dipertuan Agong Malaysia? Adakah betul kenyataan UmenO seblm ni yg ingin mempertahankan kedaulatan raja2 melayu dan kaum melayu di mesia??:-/

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Sunday/Frontpage/20080323101243/Article/index_html

Kategori:Isu Semasa
  1. anjang1458
    Mac 24, 2008 at 1:57 am

    Gila KUASA…………

  2. reunionunic
    Mac 24, 2008 at 3:30 am

    Mabuk kuasa…..
    mabuk bukan mabuk………….mabuk kuasa pak mat deris nie

  3. Mac 24, 2008 at 4:44 am

    Mengata orang dia yang lebih! Itulah perangai UMNO / media massa perdana yang selalu menjilat air ludahnya sendiri… pengotor, jijik, gila kuasa, biadap, angkuh… yang jahat-jahat semua kat dorang!.

  4. mzmn
    Mac 24, 2008 at 9:20 am

    Kekadang,itulah resam kehidupan…ibarat lima jari di tangan;tatkala satu jari telunjuk begitu tegak menunding ke arah orang di hadapan,’dia’ terlupa bahawa masih ada jari-jari yang ‘sedang mengingatkan’ sesuatu kepadanya. Kalau hidup dengan amalan ‘suka mencari kesalahan’ orang,sudah tentu kesilapan sendiri langsung dah tak nampak atau buat2 tak nampak dengan harapan orang lain juga tak sedar atau tak nampak.Pelik kan ? Tapi itu lah manusia yang sentiasa alpa dek pesona dunia yang di ceriakan oleh keindahan warna2 syaitan. Na’uzubillah…

  5. don jiong
    Mac 24, 2008 at 12:07 pm

    I as a Malaysian am now demanding that the 23 UMNO Aduns to apologize to DYMM Sultan Mizan. I am also demanding that Utusan Melayu do the same on what they did to Kit. Shame on you UMNO malays and Utusan Melayu … ibarat meludah ke langit, kena muka sendiri.

  6. don jiong
    Mac 24, 2008 at 12:09 pm

    Kit = lim kit siang

  7. al-habshee
    Mac 25, 2008 at 2:14 am

    ‘‘Kita marah apabila DAP memulaukan keputusan Istana Perak, malah, kita memaki-hamun DAP kerana menderhaka kepada Sultan tetapi di Terengganu keadaan terbalik pula, UMNO Terengganu sanggup menentang Sultan yang juga merupakan Yang di-Pertuan Agong secara terbuka,’’ kata ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Al- Habshee

    pening aku mcm mana nak settle isu ni kalau dah bedolah badawi hanya keluar surat sokong idris. that’s non-sense.

    pi la bincang dgn sultan. ni dok main jarak jauh macam P Ramlee bertinju dgn mzain dalam cerita labu labi. dolah dah pening kot sampai x boleh buat tindakan rasional

  8. don jiong
    Mac 25, 2008 at 2:17 am

    good insight from al-habshee !! hukhuk..now who is the real BOSS … Putrajaya or Darul Iman??

    :: confuse maa ::

  9. Mac 25, 2008 at 4:33 am

    al-habshee -betul-betul-betul

    penulis pun masih tertunggu2 tindakan paklah dlm isu ni.. tp, if paklah buat bodoh jer…nampak sgt lah tahap kepimpinan pak lah tu rendahhhh sgt..

  10. don jiong
    Mac 25, 2008 at 6:33 am

    credit for al-habshee and siti horizon..

    remains to be seen, how far pak lah will be allowed to handle. i think, just wait pak lah to do silly mistakes again!! haha…

    on the other hand, I applaud the Sultan for dropping people like idris jusoh. this is decision of Tuanku Sultan. let this be a warning to those who have been given the responsibility to run terengganu -> either they do it right with a God fearing heart or vice versa with something damn likes bribe, corruptions etc

  11. haukii
    Mac 26, 2008 at 11:38 pm

    orang memang bagus, memang baik… Orang kate, kalu hati dah gelap, mata dah kelabu, yang terang pun tak nampak, yang jelas jadi kabur, yang baik jadi buruk…. weiii, suruhla pemimpin pas deme beri kemajuan kepada deme seme… kawan dah ucap selamat tinggal dah ke PAS…. 4 tahun perentah terengganu, mendape PAS buat, ceramah jek….

  12. ismi_enis
    Mac 27, 2008 at 12:15 am

    betul tu…kalu hati gelap, mate dah klabu, yang terang jadi kabur, yang baik jadi buruk…weii, takkan ko pun nak jadi macam kate-kate tu…cuba jgn mudah sgt nk judge org…knp nak tgok tempoh 4 tahun tu? ce pkir, buka mata…mende pas dang buat dlm tempoh singkat 2? paling koman, tol terhapus doh, tanah pun ada bagi (tp tu pun ditarik balik bla kerajaan UMNO amik alih)…ce banding dgn UMNO hok pegang bertahun doh..dok payoh nk bangga ah! Stakat wak ‘masjid’ Kristal hok jauh pad org, xpayah nak b’lagak! pah tu perang sesama sendiri, wak huru-hara.hok tu je pandai. benci laa politik kotor ni kan?

  13. haukii
    Mac 27, 2008 at 2:23 am

    hai ismi_enis, nak royak wi ke mung, jgn nok bodek lebih sangat.. begitu lah sikap org pas, apa yang BN buat semua akan diperlekehkan. tapi bila suruh PAS sendiri buat, habuk pun tarak

    terus terang saya katakan bahawa hadi awang tu tak cakap tak serupa bikin dan cukup emosional ( amat bertentangan dengan sifat ulama yang warak/zuhud). sepanjang yang saya perhatikan, baik dari ceramah yang dibuat oleh dia dan juga dari interview dengan pihak media, hadi tersangat emosional. terkeluar kata-kata keras dan garang.

    mung tgk balik la penyokong pas di ganu sebelum PRU, agresif dan tak dok hikmah. guano nak dakwah ilallah

  14. eagle
    Mac 27, 2008 at 7:02 am

    tok haukii, ambo nak tanya sikit. bakpo x dok solat jumaat dlm msjd kristal tuh ? nawaitu masjid kalau awal2 dah umum utk pelancongan .. guano??

    kawe oghang ganu gok. ari tu mase ade gok kawe gi melawat mesjid kristal tu. kecewa gok la. mat saleh jantan betino masuk pakai seluor pendek jerk. cina pun sume masuk, hok melayu pulok selamba masuk pakai baju ketat dok pkai tudung, ape nok jadi ni?? tapi ada jugok la org semayang tak sampai 2 saf. huhu

    next, tok guru hadi keras ?? haha..udahlah. eleh, derih jusoh (lembut n penyayang??) pon dah kene tendang.

    sedor2 la haukii wey. mung gi dengo tok guru ngajor banyak2. garang2 dier pon setalam lauk dia jamu kalo mung gi rumah die. tak dok teruk mcm pak lah, fatwa kebangsaan haramkan upacara depan tugu pak lah buat gok. huahua

  15. hoki
    Mac 27, 2008 at 12:14 pm

    bijok laa eagle..
    payoh gok nok terang kat org telebih paham ni kan?:)…

    moh kite pakat2 dengor ceramah tok guru deh!!

  16. wak
    Mac 27, 2008 at 12:47 pm

    ish2 haukii..udah2 laa tue..Wak x nampk pun unsur-unsur bodek.Cuba b’tenang sikit..kita b’hujah biar la ilmiah..wak nie bukan reti bab-bab nie tapi bila baca tu boleh la faham. pasal penyokong pas agresif… memang sedih. tapi klu macam tu sama la perangai macam penyokong umno kan?
    tapi kan…kenapa dalam TV lain dengan sumber internet ya. wak tanya kawan2 yang duduk di terengganu, yang ada di tempat kejadian.memang terang-terang bukan seperti yang digambarkan dalam TV . Kat dunia ni memang x adil. Xpe la, kita tunggu je keadilan akhirat. Kita x payah nak cakap banyak. Nanti kita tahu apa yang betul dan salah.

  17. eagle
    April 2, 2008 at 3:51 pm

    i am agree with wak !!

    for an example, the American constitution itself didn’t become too-biased like what we have in Malaysia (when it comes to political issues).

    the balance of power between Congress, Senate and the Supreme Court shows one of the best examples of check and balance system we as Malaysian could imagine…

    and that’s why we can easily see Obama ( Democrats) speech aired on TV while the administration is mainly Republicans

    di malaysia, jangan harap lah …..

  18. don jiong
    April 3, 2008 at 4:56 am

    hi, eagle…
    even though u ar using american example.. but ur word at least make sense..

  19. oni313
    Mei 3, 2008 at 4:26 pm

    sebenarnya,korang semue dah silap fakta. aku ulang, SILAP FAKTA.kuasa yang melantik dato ahmad said tu sebenarnya pada majlis perwakilan raja (MPPR) dalam perlembagaan malaysia, jika seseorang sultan itu menjafdi yand dipertuan agong, maka beliau tidak layak atau tidak boleh campur tangan dalam pentadbiran negerinya lagi kecuali dalam hal istiadat agama islam. kuasa pentadbiran negeri ada pada pemangku sulrtan. dalam kes negeri terengganu, MPPR itulah yang ada kuasa nak lantik siapa. Tuanku Mizan tak ada kena mengena dengan perlantikan MB terengganu ( buat masa ini sahaja) buktinya, masa dato ahmad said terima watikah perlantikan , anak tuanku mizan , Tengku Muhammad yang bagi watikah tu dan pembacaan ikrar sumpah pun depan dia walaupun masa itu Tuanku Mizan sekeluarga ada di terengganu atas urusan peribadi. aku bagi fakta ini pun pasal ini lah yang aku belajar kat Form 6 masa ambil pengajian am dulu.

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: